Трансфертне ціноутворення залишається важливою темою для багатонаціональних компаній. У 2024 році спостерігаються кілька ключових змін та тенденцій, які слід враховувати при плануванні податкових стратегій. Давайте розглянемо основні з них.
Основні зміни та тенденції
1. Посилення міжнародного співробітництва
BEPS 2.0
Проект BEPS 2.0 продовжує реалізовуватись. Його мета – протидія ерозії податкових баз та перенесенню прибутків. Це веде до:
- Збільшення вимог до документації з трансфертного ціноутворення
- Більш ретельного контролю за трансфертними цінами
Автоматичний обмін інформацією
Розширюється кількість країн, які беруть участь в автоматичному обміні інформацією про фінансові рахунки (CRS) та контрольовані операції (CbC). Це збільшує ризики виявлення невідповідностей у трансфертному ціноутворенні.
2. Зміни у національному законодавстві
Україна
У 2024 році в Україні очікуються:
- Уточнення та розвиток законодавства щодо трансфертного ціноутворення.
- Зміни в критеріях віднесення операцій до контрольованих.
- Оновлення вимог до документації та процедур податкового контролю.
Інші країни
Багато країн також проводять:
- Уніфікацію підходів до трансфертного ціноутворення.
- Посилення адміністративного контролю.
3. Розвиток цифрової економіки
Цифрові активи
Податкові органи все більше зосереджені на оцінці трансфертних цін на цифрові активи, такі як криптовалюти та дані.
Цифрові платформи
Посилюється контроль за трансфертним ціноутворенням у сфері цифрових платформ, особливо щодо розподілу прибутків між юрисдикціями.
4. Вплив пандемії COVID-19
Переоцінка ризиків
Пандемія призвела до:
- Адаптації бізнес-моделей.
- Перегляду трансфертних цін.
Віддалена робота
Зростання віддаленої роботи створює нові виклики:
- Визначення місця здійснення діяльності.
- Розподіл прибутків між юрисдикціями.
Які кроки необхідно вжити
- Регулярний моніторинг змін у законодавстві: Постійно відстежуйте зміни у національному та міжнародному законодавстві.
- Оновлення документації: Регулярно оновлюйте документацію з трансфертного ціноутворення, враховуючи актуальні вимоги та зміни в бізнес-моделі компанії.
- Проведення аналізу ризиків: Регулярно аналізуйте ризики, пов’язані з трансфертним ціноутворенням, і розробляйте заходи для їх мінімізації.
- Консультація з фахівцями: Звертайтеся за консультацією до досвідчених фахівців для забезпечення відповідності вимогам трансфертного ціноутворення.
Трансфертне ціноутворення в Україні у 2024 році: детальніший розгляд
Що нового в українському законодавстві щодо трансфертного ціноутворення у 2024 році?
- Посилення контролю: Податкова служба України продовжує активно перевіряти компанії, зокрема великі та з високим рівнем ризику.
- Акцент на документації: Вимоги до документації стають більш деталізованими, компанії повинні мати чітку та обґрунтовану документацію.
- Врахування міжнародних стандартів: Законодавство України узгоджується з міжнародними стандартами трансфертного ціноутворення, розробленими OECD.
Які ризики пов’язані з трансфертним ціноутворенням в Україні?
Ризик | Опис |
---|---|
Донарахування податків | Може статися у разі виявлення невідповідностей у трансфертних цінах. |
Фінансові санкції | Можуть бути застосовані до компаній, які систематично порушують правила. |
Репутаційні ризики | Порушення правил може негативно вплинути на репутацію компанії. |
Як мінімізувати ризики?
- Проведення регулярного аналізу: Порівнюйте трансфертні ціни з ринковими цінами.
- Підготовка якісної документації: Документація повинна бути чіткою, зрозумілою та обґрунтованою.
- Консультація з фахівцями: Звертайтеся до досвідчених консультантів для належного оформлення документації та мінімізації ризиків.
Що робити, якщо у вас виникли питання?
- Податкова служба України: Може надати роз’яснення щодо конкретних питань.
- Незалежні консультанти: Допоможуть правильно оформити документацію та мінімізувати ризики.
Трансфертне ціноутворення – це складна тема, яка вимагає глибокого розуміння податкового законодавства та специфіки бізнесу компанії. Важливо бути готовими до адаптації своїх підходів з урахуванням нових викликів та тенденцій.